Szedres cobbler




 Még a húsvéti készületek idején sütöttem. Alapdesszert ez nálunk. Csak úgy egyszerűen kanállal a sütőedényből. Én melegen szeretem a legjobban, de állítják sokan, hogy kihűlve sem rossz. nyáron rétegeztem már pohárba is fagyival.
Igazi nyári csemege, talán azért mert hideg fagylalttal a legfinomabb. De mi minden évszakban  nagyon szerettük.Éppen azért mert a meleg szirupos gyümölcs és a ropogós tetejű ,alul pedig pihe-puha tészta tökéletes szívmelengető elegyet alkot. Általában bogyós gyümölccsel készítem. Azért mert ez terem meg itthon, ebből van sok a fagyasztóban.Másrészt meg igazán lédús és zamatos.


Hozzávalók:

Gyümölcsös részhez:
60 dkg bármilyen gyümölcs darabolva
4 ek cukor
1 vaníliás cukor
2 ek liszt vagy étkezési keményítő vagy vaníliás pudingpor

Tésztás részhez:
25 dkg liszt
5 dkg cukor
1 vaníliás cukor
1 cs. sütőpor
10 dkg vaj
1 tojás
1,5 dl joghurt vagy tejszín
pici só


+cukor a tetejére
+fah
éj a tetejére ízlés szerint(el is maradhat)

Egy pite sütőt vagy jénait kivajazunk. Beleszórjuk a még fagyos gyümölcsöt.(nekem most fagyasztott piros és fekete ribizli , szeder, málna volt, de bármilyen gyümölcs lehet , ami éppen van otthon) Természetesen friss gyümölccsel is készülhet.
Megszórjuk a cukrok+liszt keverékével. 





A tésztához a száraz részeket összekeverjük (liszt+sütőpor+cukor+só), a tojást elkeverjük a joghurttal vagy a tejszínnel. A vajat a lisztes keverékbe morzsoljuk, eldolgozzuk, hozzá öntjük a tojásos keveréket, összedolgozzuk. Lágy ragacsos masszát kapunk, de ez nem baj. Lisztes kézzel kis gömböcöket formálunk és rádobáljuk a gyümölcsre. Nem baj ,ha nem teríti be teljesen, mert sülés közben összenőnek. A tetejét megszórjuk cukorral( a barna cukor még jobb) fahéjjal, mehet a 160 fokos sütőbe 20-25 percre. Akkor jó , ha a gyümölcs sziruposan rotyog, a teteje, pedig ropogós barnára sült:D














Megjegyzések

  1. Mi is nagyon szeretjük, bár még csak szilvával készítettem! Ki fogom próbálni szederrel is, nagyon guszta, biztosan finom! :)

    VálaszTörlés
  2. Hát most én is úgy vagyok, mint Te akkor a csokissal: jöhetne!
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Még sosem ettem cobblert, de olyan ínycsiklandóak a fotóid, hogy muszály lesz kipróbálnom:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép és szuper fotókat készítesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nagyon kedves vagy! Örülök, hogy tetszik.

      Törlés
  5. Nagyon finom lehetett. Én őszibarackkal párosítom a szedret ha coblert csinálok az is nagyon finom. De így magában is biztos isteni :)

    VálaszTörlés
  6. Babette, köszi szépen a receptet, alkészítettem vendégek számára a hétvégén, isteni finom lett málnával és ribizlivel. http://makacskakonyhaja.blogspot.com/2012/04/malnas-ribizlis-cobbler.html

    VálaszTörlés
  7. A cobbler nálunk is nagy kedvenc! Isteni mindenféle gyümivel!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések