Magvas kenyér kemencés jelleggel






 Nincs itthon kemencém.....de nem adom fel. Egyre jobban szeretjük a vastagabb héjú, rusztikus kenyereket. A kemence ilyet süt. A sütő csak hozzá hasonlót.
Egyszerű öreg tésztával sült kenyér, sok-sok magocskával a belsejében....




Hozzávalók:

50 dkg fehérliszt
10 dkg zabliszt, vagy bármilyen más liszt, készülhet csak fehér lisztből is
25 dkg öreg tészta (rozsos: az összmennyiségből nekem 10 dkg teljes kiörlésű rozsliszt)
1 dkg élesztő
3, 2 dl víz
2 evőkanál olaj
3 teáskanál só
8 evőkanál magkeverék

Elkészítés:
Az öreg tésztám  legalább 5 napos volt. Előző este elkevertem 2 dl vízzel, 20 dkg liszttel a kimért mennyiségből, az élesztővel. Letakarva hagytam a "jó hűvös" :( konyhában. Másnap reggel a többi hozzávalóval elkevertem, és rugalmas tésztát dagasztottam. A magokat száraz serpenyőben megpirítottam, majd a végén hozzádagasztottam.  Duplájára kelesztettem, félidőben egyszer átgyúrtam. Majd megformáztam, sütőpapírral bélelt sütőformába tettem. ismét kelesztettem. A sütőt előmelegítettem, aljába kis lábaskába vizet tettem. A tésztát meghintettem liszttel, bevagdaltam, és forró sütőben sütöttem szép ropogósra.







Megjegyzések

  1. Istenien néz ki! Meg nem mondtam volna, hogy nem kemencés kenyér... Csodás!

    VálaszTörlés
  2. nagyon tetszik!

    azt hiszem, jó lesz barátságba kerülnöm az öregtésztával, még szemezünk egymással :)

    VálaszTörlés
  3. Mivel kemencében van szerencsém sütni, de csak kéthetente, s nagyon szeretjük mi is az ilyen jellegű kenyereket, kikísérleteztem, hogyan lehet hasonló vastag héjú kenyeret sütni. Persze nem ugyanaz, csak az érzés. :-)) Ez a lisztes szórás tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is kemencében sütünk, általában hetente-havonta. Annyira más az íze, az állaga. Aki egyszer megszokja a jó kemencés kenyeret, nehéz leszokni róla :)

      Törlés
  4. Kedves Babette. Szeretném megtudni, hogy ehhez a mennyiséghez milyen méretű sütőtepsit használsz. Köszönöm a válaszod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kenyeret egy Zenker széthúzható kenyérsütő dobozformában sütöm. A mélysége 11 cm, a szélessége kb. 14 cm, a hossza 28-és 40 cm között változtatható. Én kb. 32 cm-re húzom szét.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések