Darás meggyes rétes



A legjobb....szeretjük, mert egyszerű, mert nyári, mert nagyon meggyes....

Mindig úgy gondoltam, hogy egyszer én is fogok rétestésztát nyújtani. Hát nem. Ez még nem történt meg. Igaz a tészta sem a bolti leveles....bolti, de vajas. Rájöttem, hogy a bolti leveles nem igazán rétesszerű. vagy még nem sikerült eltalálnom? De a bloti vajas tészta igazán remekül viselkedik rétesnek. Szóval ez egy ál rétes, de a miénk, és ettől jó.


Hozzávalók:
1 csomag 50 dkg-os vajas leveles tészta
1 kg meggy magozva
30 dkg cukor
1 teáskanál fahéj
2 nagy evőkanál búzadara

Elkészítés:
A meggyet kimagozzuk, majd a cukorral összekeverjük. Állni hagyjuk. Miután levet engedett alaposan kinyomkodjuk, a levét felfogjuk egy tálkában. Ez a kicsavart lé lesz kb. 3 deciliter. Ha több azt kiöntjük. A 3 dl levet feltesszük főni, majd a 2 evőkanál búzadarával besűrítjük.  A leveles tésztát 2 darabba vágjuk , kinyújtjuk. A langyosra hűlt masszát összekeverjük a meggyhússal, kettévesszük, és a hosszúra nyújtott lapok szélére kenjük. Feltekerjük, végeit aláhajtjuk, tepsire rakjuk. Tetejét tojással lekenjük. Közepesen forró sütőben aranybarnára sütjük. Porcukorral meghintve (is) tálalhatjuk. 
Forrón ragacsos és ki is folyik sülés közben a töltelék., de pár óra múlva már szépen szeletelhető. A meggy savanykásságától függően a cukor mennyisége változhat.







Megjegyzések

  1. Hmmmm...Finom lehet.
    Ma pitét sütöttem...lehet,hogy ez lesz a következő:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, imádom a meggyes sütiket! Én is régóta készülök, hogy egyszer kipróbálom az otthon készített rétestésztát, de eddig még halogattam, csak lélekben készültem rá :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések